tirsdag 1. januar 2013

Ended

Så, vi overlevde 2012, gjorde vi ikke?
Får håpe det samme for 2013.

Eksposjonene ruller over åsene. I tåken kan jeg verken ikke se nedslagene eller de falne. Pokker ta befalet som sendte meg hit! Jeg griper buen min og prøver å hindre meg selv i å se opp. Må ikke glemme treningen nå.
Bygningene er enten sprengt eller i flammer. Ingen beskyttelse eller mulighet til å gjemme seg der. Skygger beveger seg rundt om meg. Om det er venn eller fiende, det kan jeg ikke si. Et skudd er alt jeg trenger. Ett skudd, så er det over.
Jeg huker meg sammen igjen. Bakke spruter opp rundt meg. Jord, sand, asfalt eller hva nå det enn var her i utgangspunktet før krigen kom. Jeg rister på hodet. Prøver å klarne ørene og øynene mine. Det piper. Det rister. Det svømmer av muligheter til å bli værende her. Bli værende. Likevel karrer jeg meg opp.

1 kommentar:

Beautiful quirk sa...

Hei, min kjære Lancelot!
Jeg har lest noen av dine første innlegg for en liten introduksjon. Også leste jeg de siste, fra januar 2012 til dette innlegget. Detaljene dine imponerer meg. Jeg har aldri vært særlig god på å skrive detaljert på samme måte. Leste anmeldelsen din av Sweeney Todd også, og du er virkelig observant! Du virker som en person som kunne ha gitt meg masse svar etter å ha sett en dyp film, og vi kunne ha snakket mye sammen. Og det gjør vi uansett. Jeg liker virkelig å snakke med deg!
Jeg har ennå ikke sett 'The Walking Dead'. Ikke lest tegneserien heller. Men har noen tanker om å ihvertfall se serien, bare ikke alene, tror jeg.
Jeg ble Sheldon i TBBT. Dumme internett-test, ja. Jeg er ikke gal, jeg ble jo testet!
Jeg syns du har en veldig vakker og poetisk måte å formulere deg på. Du skriver om en del ting jeg ikke kjenner til, men jeg liker å lese det du skriver. Det kan ha noe å gjøre med min fascinasjon for musikk på språk jeg ikke har lært. Men noen av sangene liker jeg så godt at jeg ønsker å lære språket for å forstå mer. Jeg blir interessert i å lære ditt språk også - utforske interessene dine.
Jeg tenker nå hvor gjerne jeg skulle ha møtt deg tidligere, for det virker som jeg har gått glipp av veldig mye. Men nå virker egentlig veldig riktig, føler jeg.
Jeg gleder meg til å møte deg igjen! Vi har mye å snakke om.
Du vet hvem jeg er.