torsdag 15. desember 2011

Reiseblogg, del 2

Dag 3
"Do you think comming here was a bad idea? I`m beginning to think so to."

Hele stedet ser ut (og foeles som) Los Angeles. Ikke det at jeg selv har vaert der, men det minner. Litt som Miami og San Fransico ogsaa. Naa kan jeg ikke huske hva tivolibyen midt ute i oerkenen heter, men stedet har kvaliteter derfifra ogsaa. Og alt jeg kan tenke paa er Casablanca.

Det poetiske blodet synger.

Dag 4
By the power of the books.

Boekenes makt er en forundelig sak, selv om du ikke leser dem.

I dag har jeg vandret, helt til byen jeg ble beskrevet paa flyet. Lukten av fisk i vinden gjoer det verd turen. Endelig kan jeg smile avslappet igjen. Det er streskuter ute i bukta. Seilskuter, som fra en annen verden. Jeg glemmer hvor jeg er og droemmer meg vekk. Goodbye, mister Todd. Bortenfor bukta ser jeg taket til huset Saito bygde foer Cob ble skylt opp paa stranden hans. Et fly med flere haapefulle lander. La oss haape de vil gjoere det bedre enn de som landet foer dem. Jeg har biet her for lenge. Avsted, avsted, mine venner. Maatte veien baere meg vel.

jeg foeler meg fredfyllt. Kirker og boelger har den effekten paa meg. Deilig. Behagelig. Fredlig. Jeg venter en stund paa vulkanisk sten foer jeg reiser meg for aa finne en spesiell en. Men ikke i dag.

Moerket tar meg. Men det er et moerke jeg kjenner og stoler paa, saa jeg lar det ta meg. naar jeg vaakner er det til et nytt moerke. Heller ikke det nye moerke er meg ukjent, saa jeg vet hvordan aa te meg.

Dag 5.
Soevnloes.

Jeg faar ikke sove, derfor blogger jeg.

Ingen kommentarer: