mandag 7. mars 2011

… og den syvende dagen hvilte han.

Eller dro tilbake til arbeid, som det også heter.

Jeg kan ikke snakke
jente. Men jeg lærer.

Fredag var det en fyr på Facebook som inviterte meg til å delta på noe jeg ikke kan beskrive på andre måter enn en ”vær positiv”-dag. Dette vil jeg si jeg klarte å overholde, selv om kollegaer mistenkte meg for å fly på små, sirkelformede spiseligheter som ikke er særlig gode for noen og den eneste som trodde meg da jeg sa at dette var naturlig var sjefen min. Jeg kan nå, med hånden på hjerte, si, for første gang, at jeg gleder meg til Opera.

Fri er slitsomt når det snart er tid for laiv og listen over saker som må ordnes er lengre enn ønskelisten til et lite barn med stor fantasi. Heldigvis har min søster blitt bedre igjen, men formen til undertegnede og Dolkedronningen har ikke vært helt stabil. La oss ikke gå nærmere inn på det.

For laiv skal det bli. Først ut er det
litt info om Broderskapet. Denne tar sted første halvdel på 1700-tallet og vi befinner oss i en verden ganske lik vår egen, bortsett fra at skaperne har valgt å legge til litt mystiske og overnaturlige elementer. Settingen er en stor samling av de fem røverlaugene (skogsrøver, landeveisrøver, pirat, sosietetsrøver og sigøynere) der de skal velge en Konge (eller Dronning) for hele Broderskapet. Siden det ikke har vært noen som har hatt denne stillingen på nærmest hundre år, er dette altså en enorm endring med flere om maktbeinet. Min rolle er en skotsk skogsrøver og valgt av lauget som regentkandidat.
Varighet – fra fredag 11. mars til søndag 13. mars.

Deretter står
Silver Woods for tur. Dette er et fiktivt hotell i staten Washington, USA. Hit kommer det folk av ulik art av minst like mange ulike grunner. Laiven er satt til ett parallelt univers med alt dette fører med seg av ondt eller godt. Min rolle er Robert Jones, en til tider litt eksentrisk type som arbeider på kjøkkenet, men som alltid mener det vel for andre og egentlig er ganske fornøyd med tingenes tilstand. Verd å nevne er at dette er Dolkedronningens første gang bak kulissene.
Varighet – fra fredag 1. april til søndag 3. april.

Videre går veien til en prolog. Denne saken er mitt eget første forsøk på å være arrangør, så jeg er spent som en hane. Vi befinner oss nok en gang i en lignende virkelighet som minner sterkt om vår egen, bare at noe som ikke har skjedd før holder på å finne sted. Mer om dette på
hjemmesiden.
Varighet – fra ettermiddagen til kvelden lørdag 21. mai.

Jeg tror det får greie seg for nå, synes ikke du?

Ingen kommentarer: