mandag 11. august 2008

Stjernekveld uten krig, omskrivining og utdypt fascinasjon.

Marte, Rebecca og undertegnede hadde funnet ut for lenge siden at vi skulle besøke en galakse langt, langt borte... Ergo måtte det gjennomføres en gang, til tross for at vi endte opp med å bruke Jedi-uttrykket "Vi har ikke mye tid på oss nå" i forveien. Det vi derimot ikke tok i vår munn var setningen "I got a bad feeling about this", selv om den ble sagt flere ganger under kvelden/natten. Jepp, det var STAR WARS som sto på plakaten natt til søndag.

Rebecca stilte med hus, Martin stilte med filmer, og Marte... Hva var det Marte stilte med? Mener å huske at det var ideen å se Ringenes Herre; Ringens Brorskap (langversjonen) når vi var ferdig klokken tre på natten.
Med andre ord var vi kraftfullt opptatt med mesteparten av mørket, både på skjermen, utenfor vinduet, i koppene våre og i flaska mi. Det var verken vodka, kallinka, rulett eller kaviar. Det var krig, men ikke sett gjennom røyk av sigar. Ikke svinge vi oss i valsen, men vi var hele Ressistansen; Frøken Kaizer, hennes Constanse og meg.
Beundring av Mark Hamills hår, stor diskusjon om Carrie Fishers rollemodell i dagens samfunn og skjult og mindre skjult sikling over Harrison Ford. Da vi Dødstjernen var ødelagt for andre gang sa Rebecca takk for seg og krøllet seg godt inntil en av dynene vi hadde med oss i sofaen mens vi to på M bestemte seg for å gå fra en type fiksjon til en annen. Og når det var unnagjort sto lyset for døren, i koppene våre og i flaska mi (skjermen ble derimot helt sort som i en ren og pur protest). Da fant vi drømmeland for godt til å holde seg borte fra.
Søndag hadde det vært i mange timer, men det teller ikke, for søndag er det først når en våkner. Dagene blir ikke regnet med mindre jeg har hatt søvn i mellomtiden, skjønner du. Jo, uansett, etter latter over parodier på youtube (gjett tema selv, det burde virkelig ikke være så vanskelig) stakk vi ut for å gjøre det en annen allerede har beskrevet i sin blogg (klikk på denne linken http://hebbekost.blogspot.com/ eller se i margen). Det hun glemte å ta med var at Ressistansen pluss gjest fant et pansret fartøy på festningen etter morgenkaffe på det stedet der de hadde byttet ut noe personell.

Tidligere på uka har jeg ryddet og pakket klart til det som en gang måtte komme - forlatelsen av hovedstaden. Men ta det med ro, kjære leser, du vil sikkert finne ut av hvor det er jeg kommer til å bo videre. Dessuten drar jeg ikke fra min hyggelige jobb, jeg bare skaper litt lenger reisevei.

So say we all!

Battlestar Galactica er ved å få med seg om en liker paranoia, sci-fi, maskin VS mennesker, verdensrommet, panikk, utryddelse av den menneskelige sivilisasjonen, avhengihet av TVserier eller bare er meg. I det minste er jeg over Sex and the City og kan komme tilbake til nerdestatus med ny hekt på sci-fi.

Fakta - det eksister godhet.

Ingen kommentarer: