fredag 11. juli 2008

Shadow Of The Day (sangen er fremført av Linkin Park, albumet heter Minutes To Midnight) 10/7 22.09

Alle mennesker lever i sitt eget lille univers. I dette universet finnes det forskjellige sfærer. Eksempel, du har jobb, sexliv, familie, slekt, sekt, venner, bestevenner, spesielle relasjoner til ulike personer, interesser, musikk (skal absolutt ikke undervurderes da dens makt og variasjon er ENORM!!!), små øyeblikk en deler med seg selv og andre. Intet menneske kan ha alle disse sfærene helt like. Tvert imot, sannsynligheten teller faktisk til fordel for ulikheter innen hvert vårt lille univers. For meg er det en behagelig tanke.
I mitt lille univers eksisterer bare jeg. Andre beveger seg inn og ut av det, men bare jeg er konstant. Vel, selve jeg’et endrer seg avhengi situasjonen, men det er fortsatt det samme jeg’et. Håper jeg. Tror jeg. Kanskje.

Av alle de som kjenner meg bedre enn overfladisk kan bare noen nikke når jeg sier at jeg misliker å ta avgjørelser. Vel, jeg gjorde det i det minste en stund. Okei, mesteparten av livet mitt, da. Greit, greit, jeg liker det fortsatt ikke, er du fornøyd nå?! Poenget er, at selv om jeg ikke finner verken ansvar og/eller avgjørelser spesielt forlokkende, har jeg i det siste begynt å påta meg begge. Å stå for en begrunnelse eller valg har jeg fortsatt til gode med det nye personlighetstrekket, og det er jeg bare glad for. For alt jeg vet er det for tidlig å vite noe som helst. Men det jeg vet, det er at det er en pakke som ligger og venter på meg. En pakke med ansvar.

M står midt i havgapet. Lar bølgende bruse over seg. Rett ut mot sjøen står han. Armene utstrukket. Det blåser. M står og tar imot bølge på bølge. Kjenner kraften i hver enkelt av dem. Noen av dem slår han med så styrke at han nesten må gi etter og følge dem inn mot land. Men han faller ikke. Gang på gang kommer de. Kneet til M blør, men han merker det ikke. Merker det like lite som at vannet er kaldt. Alt som betyr noe er kampen. Kampen mot havet. Hvor lenge M står der vet han ikke. Men han vet at havet vil vinne til sist.

En finner så mange gullkorn i Sex and the City...

“Don’t talk now. BAD to talk now.” Big.
“It’s so not fair. All the good ones are straight, even the gay ones.” Strandford.
Der. Endelig hadde jeg frigjort meg fra (navn). Jeg var fri, men jeg følte ingen glede ved det. (tekstet oversettelse fra hovedpersonen)
”Er det fyren fra boklanseringen?” ”Jepp.” ”*sukk* Jeg må virkelig begynne å lese igjen.”
A pluss B er lik X. Hva er X? Eks pluss vennskap er lik Cosmopolitan pluss whisky. ”Cosmopolitan pluss whisky er lik vennskap med en eks.” Carrie.

Ingen kommentarer: