mandag 14. juli 2008

Alle kvinner har en indre mann og alle menn har en indre kvinne.

Jo, jeg er seriøs. Etter å ha sett tre sesonger av Sex and the City kan jeg tro hva som helst når det kommer til en av delene i tittelen. Det maskuline og feminine finnes i oss begge uavhengi kjønn og alder. Tid og mote kan variere hva som er en god blanding, en liten blanding eller total not. Uansett hva tiden og moten velger å fortelle oss, om jenter skal være jenter og gutter skal være gutter, om gutter kan være jentete og jenter guttete, om vi kan være androgene i klesstil, holdning, språk og sex, eller om det er et absolutt neinei å gjøre så. Hm, tricky, veldig tricky. Hva jenter gjør og ikke gjør har egentlig like lite for meg som hva gutter gjør og ikke gjør. Er det et tegn på at jeg kan bevege meg langs begge sidene av gjerde og ikke stabilisere meg i noen av leirene? Svarer til min forventing siden jeg ikke klarer å slå meg tilfreds med noe over lengre tid, men er besatt av forandringen uansett hvor slitsomt det er. Er jeg en av dem som ikke klarer å finne noe eller noen som vil gjøre livet mitt til noe annet enn en Carrieblogg? Vanskelig spørsmål. Og enda vanskeligere når du må føre diskusjonen med deg selv.

Rettelse, dette er ikke en Carrieblogg. Hvordan jeg vet det? Ganske enkelt fordi hun skriver om sex, og jeg skriver om hvordan det er å være meg. Damen gjør dumme ting mot andre menn, mens jeg bare gjør dumme ting. Damen kan varemerker, noe jeg er grønn på. Damen har og snakker om sex. Jeg snakker vesentlig mindre om det enn jeg har det disse dager, selv om sex alltid kan være et tema blant dem jeg stoler på. Vel, enkelte detaljer vil ingen egentlig vite.
Til felles har vi jentevenner, vi lunsjer, vi bor i byen, begge skriver på hver sin laptop, og handlingen tar sted i dette århundret til en forandring.
Til ulikhet har vi såpass mye at jeg ikke vil gå inn på det en gang, men heller kaster meg tilbake til serien. Denne gangen er det ”all or nothing/alt eller ingenting” som står på programmet.

Kan du forestille deg New York? New York, New York, New York… New York! I can.

Ingen kommentarer: