lørdag 3. mai 2008

Spørsmål. Til den det angår

Hva er det som gjør livet verd å leve?

Spørsmålet er besvart. Hva de innringte sa og hva de innskrevne oppførte vil jeg ikke uttale meg om. Men den dagen kuen går i kirken for å bli muslim er enda langt unna.

Langt unna går det en mann som er meg. Men jeg er ikke en mann. Født mann kan jeg gå med på, men jeg ER ikke en mann. Nei, så langt der i fra. Et par kvinnelige sider har jeg blitt utstyrt meg, enten det er naturen, skjebnen eller en guddom som bestemte seg for å gjøre meg slik. Vesle hunden trenger en. Feminine kvaliteter er meg ei ukjent, dog jeg ikke frastøtes av det maskuline. Hva jeg tiltrekkes av er hemmelig, for det er ingen av delene. Det jeg er villig til å la gå til omverdenen er *tenke seg nøye gjennom før man røper noe* at jeg forelsker meg i personlighet.
Go figure.

Kaizers synger med Janoves stemme om himmel, helvete og det som skjer midt i mellom. Tilfeldig? Mmmm. Fire er dødens tall, og hvis uka hadde startet på lørdag hadde tirsdag vært den fjerde dagen. Tirsdag er en hyggelig dag. Neste tirsdag skal bli god. Veldig god.

Lite å kalle mitt eget, lite gass på tanken. Toalett og støv på bagasjen.

Grønne drager. En dag vil jeg fly bort med en flokk grønne drager. Grønne drager. Hvor ville drager drar? Det burde jeg virkelig ikke vite, burde jeg vel? Vie meg med en? Nei, nå tuller du. Grønne drager er frie, og frihet skal ikke hemmes med andre. Frihet. Grønn flyende frihet. Fransk løksuppe. Farlig, farlig. Fremmed. Fare, fare. Fremmed.
Firfirsle. Lille firsle.

Ingen kommentarer: