lørdag 24. mai 2008

Dagens forløp

Å gå uten å børste tennene en hel dag kan være godt for mange ting;
- Karius og Baktus liker seg (og deg) bedre
- det gjør tyggisindustrien glad (noe som forklarer hvorfor ingen har klaget på ånden min)
- det plager ikke andre enn deg selv (har gått med munnen lukket mesteparten av dagen)
- jeg VET det er galt, men gjør det likevel, noe som gir meg en pervers glede av å bryte reglene for mitt eget beste (og det er UTROLIG tilfredstillende)
- jeg setter ekstra pris på tanntråd og kveldspussen mer enn vanlig (det er sant!)

Utenom det har jeg egentlig hatt en veldig fin dag, og alt i alt en ikke så dårlig uke. Kjæresteløs som alltid, men med godt håp om det gode i andre mennesker og ved den tro alt alt sammen kommer til å bli bra til slutt - noe jeg selvsagt ikke kan vite med sikkerhet da jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bli værende her når noen trykker på AV-knappen. Ja ja, en kan ikke få alt her i levet heller. En kopp varmt vann og ferkst brød holder for magen min.

Hvis noen filosoferer seg frem til meningen med livet og ikke sitter igjen med 42, da har "noen" regnet Feil. Nåja, religiøse personer er selvsagt utelukket, samt de som foretrekker svaret "kjærlighet" på nevnte spørsmål. Egentlig er det vel bare jeg som kan rekke opp hånden og med skinnende øyne rope ut, fullstendig sikker i sin sak; "Førtito, lærer!" Dette er om vi plasserer nevnte spørsmål på tavlen og undertegnede ved skolebenken lengst frem ved vinduet i klasserommet, vel å merke.

Utifra den tanken at jeg er priviligert har jeg det bra, og den tanken kan jeg være enig med. Tross alt gir det meg ikke skyldsfølelse for å kjede meg, men tvert om får meg i bedre humør. Nå skal det nevneverdig ikke mye til for å få meg i en lettere sinssteming i de fleste situasjoner, men jeg liker tanken for det. Den har noe barnslig glede over seg. Og i kveld føler jeg meg til å passe den beskrivelsen. Likevel er det ikke fordi jeg legger meg tidlig eller glemmer alt av ansvar. Ikke fordi jeg kjenner et barns trygghet og visshet om kjærlighet fra en voksenperson, ei heller er det mitt enkel spåk. Nei, det er variasjonen av lykke.
Derfor vil jeg ønske alle dere en god tid fremover og en fin tid på døgnet du leser dette. Det var alt. Takk for i dag.

Ingen kommentarer: