søndag 10. august 2014

I'm in friends with you!

Nei, det siktes ikke til TV-serien. Ja, det kan tolkes dit hen hvor vennskapet var sterkt og dekkende. Er sterkt og dekkende. En klassisks romantisk komedies plot twist.

Jeg har lyst til å snakke om vennskap. Jeg har lyst til å utdype, forklare, gi ord til følelser, tanker og gjøre det forståelig. Og samtidig sier tittelen alt jeg kan si.

Bak brillene skjuler det seg en mann. Bak navnet skjuler det seg en person. En kvinne trår stille i skyggene. Min kvinne. Min mann. Har kvinnen brillene på seg?

Mer enn ord. Ord blir overgått, uvesentlige. De faller sammen om hverandre og mister sin betydning. Snu deg rundt, jeg er her. Jeg kommer ikke til å forlate deg.

I en verden langt, langt borte. En verden vi ikke kjenner til. Men den eksisterer likevel. Der ute. En gang vil vi kanskje få lov til besøke den også. Jeg håper det.

Et gjensyn, gjenhør og gråtende latter, mageregionsknuter av sommerfuglkokonger, sjelelengsel og begjær etter å bli og være beæret. Lykkelig, rett og slett.

Mer enn hva ord kan si deg. Mer enn hva mine ord kan si. Mye mer enn hva ord kan si. Våre ord. Til hverandre. Sylvarisolskinn og meditasjonsmørke i hatten.

En enslig gitar. Rett til livets hjerterot. Vokal. Toner, stemmer, sang. Sår, men ikke såret. Ekte, men ikke overdrevent. Jeg prøvde aldri, gjorde jeg vel?

Våre veier krysses. Våre veier vil krysses igjen. Igjen og igjen. Dette er ikke en gang begynnelsen på slutten. Nei. For vår begynnelse vil nok aldri slutte.

1 kommentar:

Iras sa...

En begynnelse kan aldri bli noe annet enn en begynnelse. Good or bad :-)