mandag 20. desember 2010

Oppdatering følger...

...da jeg har jukset. Men bare litt.

Den egentlige overskriften skulle være noe helt annet. Du finner det opprinnelige innlegget under.

Darspawn som spør om hvordan du skal ha teen din

Det eksisterer mange plasser hvor mennesker samles. Noen av dem er mer attraktive enn andre. Kirker, barer, klubber, bensinstasjoner, bibliotek, kinoer, resturanter, toalett, gymsaler, dansegulv, togstasjoner, buss-stopp, bilkøer, lufthavner, strender, i sofaen foran TV'en, sportsarrangement, konserter, boksigneringer, dagligvarehandelen, skibakker, museer, kunstutstillinger, gallamiddager, valgkamper, demonstrasjoner, gallerier...

Akkurat den listen skled litt lenger enn det jeg hadde planlagt. Noe ala Beard Bottle. Men det er heller ikke poenget. Poenget er heller ikke at han fikk litt å stri med. Uansett, det jeg ville diskutere var ulike møtesteder, fordeler og ulemper. I dette tilfelle Barer VS Bensinstasjoner.

Flere jeg kjenner er innom barer på fritiden sin. Kan ikke si jeg ikke forstår dem, det er hyggelig der, du treffer nye mennekser, du er ute etter underholdening og de serverer alkohol. Men det er ikke så mange som regner med et besøk på en beninstasjon som det samme. Varevalget er større. De har som regel mye bedre mat. Stemningen er annerledes. Og du kommer inn dørene med en større følelse av hensikt og at du skal oppnå noe. Dessuten får du, som navnet indikerer, fyllt på med drivstoff på firhjulingen. Og det er noe alle med plast på nøkkelknippet setter pris på.
Kan også si at om jeg skulle velge, ta med ulike faktorer inn i bildet og beregne sannsynlighet på problemet vil jeg påstå at det er langt større sjangs for at jeg vil bli sett inne på en bensinstasjon fremfor inne på en bar. Bare sånn til informasjon.

Det er den første fulle av tre netter i natt. En pannekake av glassur og sukkersjokolade. Og du kan ikke sloss mot det.

Ingen kommentarer: