onsdag 1. september 2010

Toget har gått. Igjen.

Det gjør det alltid på denne tiden av året. For meg gikk det for tolv år siden. Kanskje best jeg ikke var om bord heller. Vel, en kan aldri vite, men jeg tror ikke det ville hjulpet meg noe særlig gjennom studiene å bære stav. Drep din arm, ri ut i dalen og sug månelyset av en stjerne.

Jeg ber deg, løp naken gjennom potetgullposen og etterlat deg spor i gresset blant sølvslangene. Ikke fordi det er pur underholdning, selv om det er en medvirkende faktor, men fordi du da må tolke de ulike betydningene og hensiktene med slik en oppgave. Sådan utfordring kunne jeg se Sjakalen gjennomføre glatt. Hva kan man si? Mannen er sjef.

Trafikk. Et ondt ord. Trafficking. En kan bli trist av mindre. Tragisk trist. Og det er ikke bare fordi jeg ikke er til salgs, men fordi verden består av mennesker. Jeg husker ikke hvem av dem som sa det, men menneskene er onde. Filosofer kan ha rett en gang i mellom. Tross alt er det jo forståelse av verden de bedriver.

Smør på brilleglassene vil ikke hjelpe mot solbrenthet. Ikke spør meg hvorfor, jeg har ikke prøvd. Noen ting er bare så åpenlyse at selv Severus stopper ved gjøken og gjør i bøtten.

Vel, jeg forsøkte, selv om serveren fortsatt er nede.

http://www.youtube.com/watch?v=0OBs6S1lW_Q&p=23ED5B29980EBB39&index=8

Kveldens utkast er morgendagens avis, var det noen som sa.

Ingen kommentarer: