mandag 13. september 2010

Et langt etterlengtet innlegg fra min side

Å, ja da. Å ja. Det er tydeligvis mer enn bare tastaturlyden til Mission Impossible som har dukket opp på arbeidsplassen siden jeg var der sist. Og jeg må si, jeg får meget gode assosiasjoner til Job 3:14 av slike myke tastetrykk. Hvorfor, spør du kanskje. Vel, jeg har mine grunner. Felix Felicis har helt sikkert skylden.

Dagens sitat: ”Gjennom hver nattkjøring vil Opera automatisk autorisere et større beløp hvis den opprinnelige autorisasjonen ikke dekker beløpene som har blitt postert på regningen i løpet av dagen.” SOP. Dette er sikkert gammelgresk for flere, men jeg skal prøve å forklare. Du sjekker inn på et hotell og de ber om et avtrykk av et kredittkort og om du allerede ikke har betalt for rommet er det mest sannsynlig at dette kreditkortet vil bli belastet ved utsjekk. Kredittkortet ditt blir autorisert for kr 500,- da du bare skal bli på hotellet for en natt og du har betalt for oppholdet på hotels.com allerede. La oss si at dette hotellet har en bar. Du bestemmer deg for å bli sittende litt i denne baren da den ser koselig ut og da du skal gå får du en regning på alle Soloene du har drukket. La oss nå si at denne regningen er større enn det beløpet som resepsjonisten tok som depositum da du sjekket inn. Hvis vi ser bort i fra det faktum at du neppe kommer til å drikke Solo for mer enn kr 500,- på en kveld, betyr dette at du har ”brukt opp” depositumet ditt. La oss si at om du så bestemmer deg for å betale for en film på rommet. Denne summen vil nå gå på en regning som allerede er oversteget kredittkortavtrykket ditt. Og det er her problemet kan dukke opp. Men ingen grunn til bekymring, for her kommer Opera deg til unnsetning. Som sitatet ovenfor prøver å forklare, vil beløpsgrensen øke over natten om du har oversteget denne. Er ikke dette helt fantastisk? Greit, mulig jeg får beholde min entusiasme alene for øyeblikket. Men du tro meg, det dette er definitivt en utvikling i riktig retning!

Som Sørlandschipsen sier – livet er fett.


For you I'd bleed myself dry
For you I'd bleed myself dry


Du tar ikke telefonen når jeg ringer til deg midt på natta

Det er greit det

Kanskje litt sent det

Grønt ark.

Har du vært i Napoli?

Fisk. Fisk som babler og lever av et annet fancy ord for hjernetankespinn.

Jeg har siden sist fått gleden. Ja, gleden av det å nyte viten av et ord og et konsept. Å føle det selv, kjenne det, å oppleve det. Ah, uvitenhet, denne dyne av behagelig barnesinn. Vil jeg noen gang sparke deg helt av?

Ingen kommentarer: