søndag 11. mai 2008

Copycat; I know - but still! Thanks, my friend (guess who)

1. Hva kommer du til å dø av?
Listen er lang og mulighetene er mange. Å måtte ha en sermoni under ni år fra nå av virker makabert forlokkende - å ende det hele på samme måte som Brian Jones, Janis Joplin og alle andre som forlot livet før de ble 30...

2. Hvilke(n) sang(er) vil du at de skal spille i begravelsen din?
"Goodbye cruel world" av Pink Floyd. Resten av det musikalske og teatralske er heller usikkert. Har jo et par år på meg til å finne det ut uansett.

3. Begraves i kiste eller kremeres?
Kiste. Jeg foretrekker å være seks fot under og ha navnet mitt gravert i stein. Tanken på å ligge i jorden som et godt bevart lik (jeg kjenner metoder for det - spis f. eks masse rosiner)... Merkelig hvordan slike morbidheter får meg til å skinne i øynene og trekke leppekantene oppover.

4. Graver er fredet i 20 år etter begravelsen, og etter det må noen betale leie for at ikke noen andre skal begraves på plassen din. Vil du at familien din skal betale for at graven din forblir fredet?
Må en betale for å forbli uforstyrret etter sin død?! Hva f...! Da må jeg jo begynne å spare til det allerede nå da. Enda en utgift å tenke på...
Å la eventuelle etterkommere til å ha et slikt ansvar er for det første uaktuelt økonomisk og uetisk gjort av den avdøde. Så langt er min familie mine venner, og jeg vil ikke belaste noen av dem ved å påtvinge en "dødsutgift". Da står heller jeg for betalingen av mitt eget siste sted selv.


5. Er det noe du vil at verden skal vite etter at du er død?
Jeg tar med meg slikt i graven, for ingen kan få den hele og fulle sannheten når jeg først er borte.

1 kommentar:

Maria sa...

Aaw! Så kult at du stjal den, selv om jeg ikke tagget deg!