tirsdag 25. mars 2008

And woke him up and said; Doctor, aint there nothing I can take?

Lime in the cookie. Ikke en god idè, altså. Skal prøve å huske det (noe mektigere makter enn min hukommelse vil motsette seg. Igjen), men kan ikke love noe.

Status que er fortsettelsen av siste replikk i Ringenes Herre (boken, forventet du deg nok en selvfølgelighet?!)

For de som leser dette er enkelte ting innlysende. A, jeg har vært utilgjengelig for en god stund. B, jeg har forsømt bloggen jeg stadig forteller meg å finpusse på minst annen hver dag grovt og salt. C, jeg har vært i Praha, men at dette innlegget indikerer mangel på de to førstnevnte. Ergo leder dette oss til den logiske påstand nr. 4 - jeg er ikke lenger så utilgjengelig som før, og hva kan dette komme av (henviser til andre avsnitt av følgende innlegg) er det sikkert ikke mange som bommer på. Nattens første beviste sitat - I'm back. Back in black som alltid, men nå med et garderobesett av mer enn medium størrelse (i alle fall hvis en måler ut i fra pengebruk, bager og tyngde på bagasjen) og pluss pluss.


Jeg har savnet Æ Ø Å, det har jeg. Språket ble så fattigere uten, merket jeg. Engelsk har sine fordeler, men det er begrenset med hvor mye variasjon jeg ikke klarer. Uansett, Oslo står ikke på noen liste over fredede steder for fremtidige generasjoner, ikke er byen pen, ei heller noe spesielt særegen som gjør den HOT, prisene styres av fanden selv og den er befolket med innesluttede, sure mennesker. Nevnte jeg at jeg har begynt å bli glad i landets hovedstad til tross for alt dette? Nei, det er ikke sarkasme, klokken er fire på natten (ikke min beste ironitid på døgnet). Ærlighet varer lenger når en bruker det som et våpen. Snakker om ærlighet, så er vel det mitt eneste skarphet jeg kan trekke frem fra støvelen også. Det er så upraktisk å ha skarpe gjenstander oppe i skjorte-ermet. forstår du, skjorten har så lett for å bli blodflekket av oppskrapte håndledd og armer. Dessuten blir bomullstoffet så lett spjæret.

And she drank it all up. Hva var det hun drakk opp alt av? Absint? Håper det ikke var sjampo. Ikke rart hun trengte en lege. Ah, godt lesestoff på fly, Legen. Finnes i bokhylla mi, bare å lete (med eierens tillatelse i bukselommen, selvsagt) og låne hvis du mangler det undertegnede setter som en av sine bedre lesninger. Sier deg ikke noe? Det er det sjelden jeg gjør så du kan få menig ut av det. Eventuelt er du en av dem som avbryter meg, men da ville du vel ikke lest dette, nettopp fordi det er såpass langt nede på siden at det er vanskelig å få med seg.

Melankolsk er jeg ikke, selv om Praha fungerte slik på meg. Spør meg om bilder, historier og gaver ved en annen anledning, er du snill.

Alt jeg vil røpe er at jeg har skaffet meg et hvitt slips.

Ingen kommentarer: